IlsedeJong.reismee.nl

Over de helft

Alweer een super toffe week achter de rug! En ik ben (helaas) over de helft van de tijd dat ik hier zit.. Ik heb echt het gevoel dat ik hier pas net ben, dan moet ik straks alweer naar huis..
Afgelopen weekend zijn mijn ouders langs geweest, wat echt super gezellig was! Het was vorige week vrijdag hun trouwdag, dus ik was vrijdag al lekker bezig geweest met cakejes bakken. Die kon ik dan zaterdag geven!
Zaterdagochtend vertrok ik om kwart over 8 richting Kopenhagen, het was hartstikke zonnig, maar wel onwijs koud! Wel een goed moment om eindelijk mijn nieuwe winterjas echt te kunnen gebruiken! In Kopenhagen moest ik nog even wachten want ik was te vroeg, maar na een halfuurtje waren mijn ouders er dan toch! Wat super raar en toch heel normaal om ze te zien. We zijn lekker de stad in gegaan, heel eventjes rond gekeken, een fika gedronken en daarna verder de stad in geweest. Hier natuurlijk een heleboel bezienswaardigheden bezocht, de winkelstraat (inclusief legowinkel en disneywinkel, jaaa alweer!), verschillende gebouwen, we zijn nog een toren op geweest om van boven van een mooi uitzicht van Kopenhagen te kunnen genieten. Rond een uur of 4 zijn we naar het hotel gegaan, dat lag heel dicht bij de Nyhavn. Hier hebben we dus ’s avonds ook gegeten, lekker lekker! Zondag zijn we naar de andere kant van Kopenhagen gegaan, wisseling van de wacht, kleine zeemeermin, enz. En uiteindelijk weer uitgekomen bij de Nyhavn, hier nog even koffie gedronken en daarna met de auto naar Malmö! Gek zeg.. om in de auto te zitten! In Malmö kreeg ik een hele tas met Nederlandse boodschappen! Oehh, boerenkool en rookworst, stroopwafels, calvĂ© pindakaas, plus croissantjes, mijn eigen shampoo en tandpasta, banketstaaf, een heleboel Sinterklaassnoep (jaa, dat moet op voorraad zijn!) en nog een heleboel meer. Tack tack mam en pap! Nu overleef ik het zeker weten tot januari! Hierna zijn we nog naar zee en de turning torso gelopen, was erg mooi! De zon ging net onder de Sontbrug door (brug tussen Malmö en Kopenhagen).
De volgende dag waaide het heel hard en het was koud. We gingen een stuk rijden, want ik kom zelf niet heel veel buiten Malmö en het is ook wel leuk om wat meer van Zweden zelf te zien! We zijn naar Ale Stenar gereden, soort van Stonehenge in het klein. Hier was ik ook al geweest in de introductieweken, maar nu was het weer helemaal anders! Het waaide erg hard, zo hard dat je tegen de wind in kon staan, dus ook erg koud! En we hadden het toch al wel snel gezien, maar het is zo’n mooie plek, was erg leuk om aan mijn ouders te laten zien! Hierna zijn we nog verder gereden en we hebben in een plaatsje verderop ,Simrishamn, lekker geluncht! Daarna nog even naar Ystad gereden en daar heb ik een Zweeds kinderboek gekocht! Ik wilde dit al heel lang hebben, maar ik wist niet zo goed wat ik moest kopen. Nu heb ik een prentenboek gekocht, Mullvaden och snögubben, leuk leuk!(: Toen we ’s avonds thuis kwamen hebben we nog gezellig zitten “bijpraten” en nog even met Niels geskypt en daarna gaan slapen.
Dinsdagochtend vertrokken ze alweer om 9 uur, want ze moesten nog een hele dag rijden terug naar Nederland. Maar het was echt super gezellig!
’s Avonds hebben Iris en ik meteen boerenkool met worst gemaakt. In Nederland zou ik het denk ik niet eens zo door hebben als ik het zo lang niet eet, maar nu was het toch voor het idee. Lekker een Nederlands avondje! En het was ook onwijs lekker, en daarna nog boer zoekt vrouw kijken. Het hele plaatje compleet.

Gisteren heb ik weer keihard zitten werken aan mijn paper. Ik heb nog steeds geen idee of het wel goed is, maar ik heb nooit geleerd hoe ik een wetenschappelijk artikel moet schrijven. En al helemaal niet in het engels. Maargoed! Het schiet al aardig op! Ik heb nu al 6 pagina’s en het moeten er 8 worden. Gaat de goede kant op dus.
Gisteren was het ook Halloween, dus: rede voor een feestje! Iris en ik waren vorige week al, samen met Jennifer (Duits), naar een tweedehandswinkel gegaan om daar wat te zoeken wat we konden dragen. Iris had een zwarte jurk gevonden en ik een rode. Het idee was uiteindelijk om alles het tegenovergestelde van elkaar te doen. Alles wat ik rood had had Iris in het zwart en alles wat ik in het zwart had had zij in het rood. En daarbij natuurlijk nog ons gezicht ‘eng’ proberen te schminken, enz. Uiteindelijk was het echt een leuk resultaat! Het feest was ook leuk! Heel grappig om iedereen zo verkleed te zien! Erg leuke ideeĂ«n. Misschien moeten we dat ook maar in Nederland gaan vieren, ik vond het erg leuk!

Vandaag maar weer verder schrijven aan mijn paper, hopelijk is het snel af! Morgen lekker zwemmen en ’s avonds naar een icehockeywedstrijd. Ben benieuwd!

Reacties

Reacties

Ellen

Hoi, ik heb net alles bijgelezen. Leuk dat je met zo naar je zin hebt. Dat komt ook duidelijk naar voren in je verhalen. Mooie foto's van het kanovaren. Wij hadden ook zo'n mooie weerspiegeling als het windstil is.
Kan je nog tegen de kou? Ik vond het in de zomer al fris.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!