IlsedeJong.reismee.nl

We zijn er!

Nou we zijn er hoor! En ik zit lekker in mijn eigen kamertje achter mijn bureau dit stukje te typen.

We zijn zondagochtend gaan rijden richting Denemarken, bovenop de slaapzakken en de handdoeken zaten we lekker knus met z’n drieën achterin de auto. Na een hele dag rijden(Denemarken is echt heel saai om doorheen te rijden..), hebben we overnacht in een hotel in Denemarken. De volgende dag zijn we verder gaan rijden richting Zweden, over de brug heen en langs Malmö. We konden namelijk pas vandaag (de 14e) onze spullen ophalen, dus we moesten nog ergens anders slapen. Een klein stukje noordelijker hebben we op een camping in een echt Zweeds, rood houten huisje geslapen.

’s Avonds zijn we pizza gaan eten in een dorp verderop. Dit was erg leuk en gezellig en ook lekker gegeten! Maar de bediening.. tja.. vieze borden, dingen vergeten, tafel niet afruimen,enz. We kregen ook een soort van zuurkool vooraf, best apart, ben er nog niet helemaal achter wat het precies was.

Vanmorgen ben ik vroeg opgestaan om nog even snel te douchen en al onze spullen goed te ordenen, zodat we niets in het huisje lieten liggen. Daarna werd het toch wel echt spannend, in de auto zagen we op de tomtom Malmö steeds dichterbij komen. In Malmö zelf dachten we eventjes naar de University te rijden, maar zo gemakkelijk ging dat niet. Overal waren ze aan het werk en ze waren ook nog bezig met dingen klaarzetten voor het Malmöfestival, wat donderdag begint. Gelukkig waren we ruim op tijd en toen begon het hele circus pas..

Binnen in de school moesten we onze bagage achter laten en in de ‘Chillroom’ gaan zitten. Daar werden we na een poosje een voor een uit geroepen. Ik moest mee met Victoria, zij gaf mij heel veel informatie over wat er vandaag allemaal ging gebeuren en de rest van de introductieweken. Ook kreeg ik een heel pakket met papieren die ik (eigenlijk) zo snel mogelijk gelezen moet hebben. Verder kreeg ik nog een internet usb stick/ dongel of zoals ze het hier noemen een comviq Surf, een simkaart(die het niet doet op mijn mobiel..) een pen en een keykoord (yay). Daarna moesten we voor onze kamer gaan tekenen, mijn Zweedse lesboek kopen/ophalen, betalen voor de bustour, dekenpakket ophalen/kopen, buskaart kopen, prepaid voor simkaart kopen, foto maken voor onze schoolpas en daarna konden we dan echt naar onze kamer.

Het is best wel groot, ik heb 19 vierkante meter kamer en een badkamer. En het ziet er echt wel leuk uit! Beetje strak en nog een klein beetje kaal, maar dat moeten we dan nog maar even opvrolijken. Al mijn meubels zijn in het wit en rood en natuurlijk is alles van de IKEA!

Mijn ouders kwamen nog even de rest van onze spullen brengen. Dat was wel leuk, want daarna kon ik het echt helemaal gaan inrichten. Alleen heb ik daar toch niet zo heel veel tijd voor gehad, toen ik weer boven kwam, nadat we mijn ouders gedag hadden gezegd en gezwaaid, zijn we boodschappen gaan doen bij de supermarkt Willy’s. Wat vervelend zijn die kronen zeg! Hele grote bedragen en je moet constant maar omrekenen hoe duur iets is, delen door 8,3, makkelijk getal..! (nee ik ben geen rekenwonder..) maar we zijn er uiteindelijk toch uitgekomen. Nadat we boodschappen hadden gedaan gingen we naar onze eigen verdieping, ik zit een verdieping lager dan Fleur en Iris, maar ik heb wel precies de kamer onder Iris. Ik heb eerst nog een poos in de gezamelijke keuken gezeten, er zitten blijkbaar heel veel duitse studenten op mijn verdieping, maar ook Italië, Frankrijk, en België, en vast nog meer want ik heb lang nog niet iedereen gezien. Heel gezellig en erg grappig om al tijdens het avondeten verschillen te merken, de een eet liever heel vroeg en de ander pas heel laat (die zijn nu nog bezig geloof ik)

Ik vergeet volgens mij een heleboel dingen om op te schrijven, maar ik ben echt heel erg moe dus ik ga ophouden. Morgen beginnen we meteen met het introduction programme, eerst waarschijnlijk weer een heleboel informatie over wat we nog gaan doen, daarna een georganiseerde Zweedse lunch en daarna Zweedse les, spannend!

Internet wat ik nu heb is gratis voor 1 dag, om de dongel uit te proberen. Het is heel erg sloom en werkt voor geen meter. Dus we gaan zien wat er hierna gaat gebeuren.

Nu ga ik lekker slapen, mijn eerste nachtje in mijn eigen kamer!

Truste (:

Reacties

Reacties

femke bos

Hey Ilse! Het avontuur is nu dus echt begonnen:) heel veel plezier daar in het noorden. Ben benieuwd naar al je ervaringen. ;)
Xx Femke

Linda

Wat leuk om dit allemaal te lezen Ils :) Veel plezier met het (verder) inrichten van je kamer! Heb je je kussensloopie ook al netjes neergelegd? hihi!

Nog heel veel plezier!!!!
Kus

Annika en Manouk

Heee Ilse,

Erg leuk om je bericht te lezen! Veel succes en plezier met je intro en we kijken uit naar je volgende verhalen.

Liefs,
Annika en Manouk

Tante Ingrid Boskoop

Hoi Ilse, wat leuk allemaal! Ik zou wel eens even om een hoekje willen kijken! Nog een tip, als je internet het niet doet kun je in Zweden vaak gratis in een bibliotheek gebruikmaken van het internet.
Leuk die gekleurde huisjes, ze zijn er ook in geel en blauw. Veel plezier de komende tijd en tot horens!!

Groetjes,

Tante Ingrid en Ome ED

Laura

heey ilse,
ik vind het echt super interessant allemaal maar arjen krijgt ze niet binnen:(
voor het geval dat je z'n email niet hebt:
arjenschrijer@gmail.com
xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!